Spécificités des recherches historiques en formation d’adultes
Dans le cadre de la 7e conférence européenne de l’Association européenne de recherche en éducation des adultes (Esrea) qui se tient
à Berlin du 4 au 7 septembre 2013, Changing Configurations of Adult Education in Transitional Times,
le réseau Histoire de l’éducation et formation des adultes en Europe propose,
un symposium le jeudi 5 septembre de 10h30 à 15h30, sur le thème suivant :
“Spécificités des recherches historiques dans le cadre des recherches en formation d’adultes”
Historical Approach Specificities in the Context of Adult Education ResearchAvec les contributions de chercheurs de six pays européens :
– Kirsi Ahonen, University of Tampere, Finland,
Research on the History of Adult Education in Finland
– Carmen Cavaco, University of Lisbon, Portugal,
The Research on the History of the Adult Education in Portugal
– John Holford, University of Nottingham, United Kingdom,
Historical Research on Adult Education in the United Kingdom
– Françoise F. Laot, University of Reims Champagne-Ardenne, France,
What Place for History in Adult Education and Training research in France?
– Elisabeth Meilhammer, University of Augsburg, Germany,
The Status of Research on the History of Adult Education in Germany,
– Balázs Németh, University of Pécs, Hungary,
The Rise and Fall of Research on the History of Adult Education in Contemporary Hungary: Trends and Issues of Historical Research Work from 1993 to 2013,